neděle 12. srpna 2018

KNIHODOJMY: Alenka v říši zombií

Jak mi Alenka jednoduše nakopala p...zadeček

Zombíci už jsou tzv. out!
Doba, kdy byly megahitem stejně jako později např. upíři a vlkodlaci je už dávno za námi a málokomu se podaří se zombíky vymyslet něco, co by nestálo za starou belu.
To je asi ten hlavní důvod, proč jsem od Alenky v říši zombií čekala naprostý brak. Mně osobně se nelíbí ani česká a ani zahraniční obálka, což na pozitivním smyšlení o knize také moc nezlepší. Ale jednou jsem si tak sedla a řekla: ,,Zabít tě to nemůže."
Jo, to jsem si zase něco myslela.

Výsledek obrázku pro alice in zombieland

Jmenuji se Alenka Bellová.
Celý svůj život žiji pouze ve dne. Nejsem upír či podobné stvoření, ale jsem dcera všemi známého bláznivého pana Bella. Můj otec trpí již dlouho panickou hrůzou z příšer, které údajně vyhledávají své oběti především v noci a to nejdůležitější: je asi 0,01% šance, že je někdo krom něho uvidí. Svému otci jsem se vysmívala za zády. Stěžovala jsem si na jeho paranoiu. Byla jsem na něj naštvaná za to, že jsem nemohla být normální puberťačka, která chodí na rande či jen s kamarády ven po setmění.
Poté jsem ale zůstala úplně sama. Všechno se změnilo. Všechno se zbořilo.
Uviděla jsem je.

PANE BOŽE!
Teď mě prosím všichni poslouchejte. Především čtenáři dobrého YA sarkastického, vtipného, emotivního, skvělého, napínavého, úžasného, propracovaného, originálního, čtivého,... fantasy. Toto potřebujete. A to nutně.
Nedívejte se na obálku, reakce, hodnocení, na nic. Prostě si tuto knihu sežeňte a přečtěte.
U mě je pár poznatků, kdy poznám, že kniha, kterou jsem přečetla je špička.
Jedna z nich je vulgarita, kterou mě nutí kniha používat. Nechtějte vidět původní verzi tohoto článku...

Výsledek obrázku pro alice in zombieland

Ať už mluvíme o postavách, zápletce či celkovému prostředí děje, nemám autorce co vytknout.
Alenka v říši zombií je příkladem toho, že i ze shazovaného, ohraného a "laciného" tématu jde udělat nezapomenutelný a silný příběh.
Ačkoliv je kniha psaná pro mladší čtenáře (YA) a především v ne moc častých romantických scénách se tento žánr lehce odráží, tak myšlenky i pointa není odfláknutá.

Gena Showalter se jedním jediným dílem zařadila mezi mé nejoblíbenější spisovatelé vůbec.
Její ironické postavy, čtivý styl psaní a silný příběh jsem si zamilovala a jsem velice ráda, že krom Alenky u nás vychází i její další série (u Omegy - První život), která už na mě čeká v poličce.
Alenka v říši zombií je přesně tou knihou, kterou na jednu stranu všem doporučujete a nutíte je do jejího čtení, ale na druhou byste si ji nejraději nechali sami pro sebe.

HODNOCENÍ:
100%

3 komentáře:

  1. Teda!
    Já o téhle knížce vím už dlouho a čistě ze srandy jsem si ji psala i na seznam, ale domnívala jsem se, že to bude stát spíš za nic než za něco. Teď jsem mnohonásobně zvědavější :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze :) o knize vím, ale nenapadlo mě, že může být takhle dobrá. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy mne kniha nijak zvlášť nezaujala, ale teď jsi mě docela navnadila! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥