sobota 23. ledna 2016

RECENZE: Město z kostí (Nástroje smrti I.)

autor: Cassandra Clare
žánr: Fantasy/Román
nakladatelství: Knižní Klub
počet stran: 416
orig. název: City of Bones
rok vydání: (1.) 2009
rok vydání orig.: 2007
překlad: Eva Maršíková
vazba: brožovaná s přebalem


ANOTACE:
Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou.
Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí.
Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk.
A byl to vůbec člověk?
Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon.
Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka?
A jak je možné, že má Clary najednou „vnitřní zrak“?
To by rádi věděli i Lovci stínů… 
Zábavné, odvážné a neotřelé fantasy od Cassandry Clareové slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.


MŮJ NÁZOR:
Clary je obyčejná dívka,která žije v normálním světě.Její otec zemřel když jí byly dva roky a se svou mámou bydlí v bytě,kde je v bezpečí nebo aspoň si to myslí.
Jednoho večera má náladu se vyřádit se svým nejlepším (jediným) kamarádem Simonem v nějakém klubu a do oka ji padne klub Pandemonium,který má v logu znak,který poslední dny kreslí všude.Simon ho však nevidí.

V klubu se však stane svědkem vraždy,kterou však nikdo jiný neviděl.Záhadný kluk však se svojí partou zmizí rychleji,než se ho stihla na cokoliv zeptat.
zdroj
Později ho však potká.
Jmenuje se Jace a je lovec démonů.
Stejně jako ona a její máma,která najednou zmizí.

Už jste ode mě asi slyšeli jak moc jsem se do této série zamilovala a to jsem od ní absolutně nic neočekávala.Hlavní postavy,příběh,styl autorky,prostě celá kniha mi sedla jak na míru ušitá,protože zde je jak láska,tak zápletka,trochu fantasy a hlavně zvraty,které mě při čtení knihy roztrhly na dvě půlky.

Izzy byla taková správná holka,která se nenechá ničím rozhodit,za to její bratr Alec ten měl několikrát nervy v kýblu :D
Simon,Simon.Ani nevím,nějak jsem si na něho názor neudělala,ale nějak moc ho zase nemusím.
Clary?Ta mi někdy přišla na palici (kdo četl tak asi ví jakou scénu myslím-nápověda postel),ale na druhou stranu byla velmi statečná.
A Jace?Bože můj!To je asi nejlepší hrdina (dobře ještě teda s Lokim,Maxonem,atd..).Ten jeho ironie a všechno.On je prostě jedna velká dokonalost.

A samozřejmě tu musím zmínit i film a později i seriál.Teď se ale podíváme na film a něho mám názor takový:
Podle mě byl film dokonalý,ale znám lidi,kteří ho nepochopili,protože nečetli knihu a to je ten problém.Film schytal strašně moc kritiky a mě to mrzí,protože místo toho je teď seriál,ale k tomu za chviličku.
Obsazení: to byla pro mě jedna velká báseň.Hlavně tedy Jace,Alec a Valentin.Hodně lidí nadávalo hlavně na Valentina,protože je strašně ''mladý'' a nebo ''Vždyť vypadá jako jejich brácha''.
zdroj
Valentine je prostě atraktivní chlap,který chce zničit svět a postavit se nemožnému,tak mi řekněte jestli by Vám na toto seděl nějaký dědek v důchodu,kterého nám dali do seriálu.

Ano a už jsme u seriálu.
Takže prvně se asi vyjádřím k Jaceovi a Clary,protože názor na Valentina už jsem řekla.
No Jace,Jace má mít proboha dlouhé,blonďaté,dokonalé vlasy a má to být uvozovky kluk a ne chlap s nagelovanými vlasy.
Clary - ve filmu jsem ji ještě skousla,ale tady je to prostě panenka.Já nevím proč,ale připadá mi strašně nepřirozená,umělá a taková..
Simon- No a konečně Simon.Opět mi připadá strašně starý.Připadá mi jako kdyby se celý seriál odehrával asi o 7 let později.Nemůžu si pomoct.
Izzy,Alec a Magnus jsou jediní,kteří se mi vážně libí (když pomineme vedlejší postavy).

Takže to je asi všechno pro tuto mega dlouhou recenzi.Tímto bych chtěla také pozdravit Ada.W ..ona už bude vědět :-D
Takže aby jsem to shrnula- kniha jedná velká dokonalost a těším se na třetí díl (správně druhý už jsem stihla taky :D ).
Film je pro mě taktéž dokonalost a seriál?Uvidím co se z toho vyklube.

HODNOCENÍ:




Doufám,že se Vám recenze líbila :)
Určitě mi napište jestli jste tuto sérii četli 
nebo jestli jste viděli film,sledujete seriál a co říkáte na obsazení.
Mějte se hezky! :)
seabook04@gmail.com
FB: Klik

6 komentářů:

  1. :) Moc pěkná recenze :) Knihu jsem taky četla :)

    http://my-ideallife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobře, dobře, tak i do tohohle re-readingu se pustím, no :D To letos nebudu dělat nic jiného :D
    Pěkná recenze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se pusť pak si o tom můžeme pokecat :-D
      Děkuju :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, musím se přiznat, že mě tahle série ani moc neláká..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :)
      Tak to mě mrzí,protože také mě moc nelákalo a tady jde vidět co z toho nakonec vzniklo :-D

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥