úterý 17. října 2017

Co číst: Smolná sezoná (#3)

Ahooj! :)
Všechny vás vítám u nového článku z kategorie Co číst.
Už dlouho jsem do této kategorie nic nepřidala, a proto to hodlám teď napravit.
Kdo by na koncept Co číst kategorie zapomněl, zjednodušeně jsou to články plné mých pocitů a dojmů z knihy, které nemají žádná pravidla. Zároveň je to i kategorie, kde bych Vás ráda nalákala nejen na nově přečtené knihy, ale i např. staršího data vydání.
Dnes si posvítíme na Young Adult knihu, která minulý rok udělala opravdu krátký výbuch mezi všemi knižními bloggery i nebloggery.

Smolná sezona od Moïra Fowley-Doyle.
Jak už bylo řečeno, kniha vyšla minulý rok a BUM! kolem ní bylo krátké a nakonec ani ne moc pozitivní. Já jsem knihu koupila poměrně nedávno a nedávno jsem na ni i dostala chuť (rozdíl mezi těmito nedávno je půl roku... :D). Dostala jsem chuť na něco mysteriozního, duchařského, zvláštního a ne tak obvyklého. Podle anotace, která slibuje strhující příběh o rodině, která je prokletá smolnou sezonou, jsem si myslela, že Smolná sezona bude ,,to pravé vořechové". Tak trochu jsem doufala, že by to mohlo být něco na způsob knihy Bestie je zvíře, ale....bohužel nebylo.


Kniha si nezískala moji pozornost.
To je asi chyba celé všeho. Pokud mě znáte, víte, že toto mi u knih vadí úplně nejvíce. Když mě kniha nebaví nebo si neudrží moji pozornost, nemá šanci to nijak napravit. Pravda, tady bychom mohli diskutovat o námětu:
Očima hlavní hrdinky Cary sledujeme osud celé její rodiny při smolné sezoně. Ta je potkává vždy v říjnu a způsobuje krvavé nehody po celý měsíc. Proto chodí nabalení v desítkách svetrů, jejich dům je obalený v bublinkové folii a přísný zákaz jakýkoliv aktivit, u kterých hrozí nehoda, je samozřejmostí.
Carina kamarádka Bea pro ně ale nemá nejlepší zprávu. Její karty říkají jasnou věc: tato smolná sezona má být nejhorší ze všech, co je kdy potkala.

Námět sám o sobě zní opravdu skvěle, ale zpracování....nevím. Buďto jsem to nepochopila a nebo nebylo co pochopit. Do závěru autorka doslova rvala páté přes deváté a já se po dočtení knihy cítím stejně jako před přečtením. Vůbec jsem nevyčetla, co to vlastně smolná sezona je, kdo je kdo a celkově....Místy byla kniha opravdu skvělá, ale taková místa byly cca 3 a pokrývaly 10 stránek z 260, takže nic moc.


I přesto ale kniha ve mě něco zanechala. Možná zvědavost? Potřebu si knihu přečíst znovu abych pochopila? Nevím, každopádně pokud máte možnost si knihu přečíst (např. skočit do knihovny), doporučila bych Vám to. Asi to nedává smysl, ale kniha v sobě obrovský potenciál má, cítím to, jen jsem ho při prvním čtení v knize nenašla a nedám vám jistotu, že vy ano, ale za pokus to určitě stojí. Třeba zrovna Vy tuto knihu rozšifrujete. 


Zalíbila se Vám kniha? Portál Srovnáme.cz vám ji můžete najít nejlevněji :)


Co Vy a Smolná sezona? Četli jste, chystáte se?
Mějte se krásně! :)
seabook04@gmail.com


12 komentářů:

  1. Knihu jsem nečetla a ani se na ni v nejbližším době nechystám, musím přiznat, že mě nějak nezaujala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to není nic, co by sis musela nutně přečíst, ale je to zajímavé :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla a docela mě bavila, i když to nebylo úplně ono. Je to zkrátka magický realismus, podobně jako Soužení Avy Lavender a už mám ozkoušené že tenhle žánr zkrátka ne :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu jsem zatím nečetla a asi ani nebudu, ale napsala jsi to krásně a upřímně, což je super.
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu jsem nečetla a v nejbližší době se zatím ani nechystám. Námět vypadá ale opravdu zajímavě! Takže možná do té knihovny pro ni jednou skočím :)

    OdpovědětVymazat
  5. To už je snad rok a půl, co jsem knihu četla, a dojmy dobré! Hlavně se mi líbí obálka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbila :)
      Obálka se mi docela líbí, ale s jinak vyfocenou slečnou by dle mě byla lepší. Její fotka se mi moc nelíbí :/

      Vymazat
  6. DObrý článek, velice mě zaujal :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥