pátek 12. května 2017

Nejchladnější dívka ve Městě Chladu

Nemyslím si, že by se dalo s upíry vymyslet něco originálního.
Teda. Myslela jsem si to.

Jmenuji se Tana a dovolte mi, abych Vás uvítala v úplně jiném světě.
Dobře, tak úplně jiném ne, ale už od počátku je náš svět trochu jiný. A tím jiný, myslím především existenci upírů. 
Pokud jste označováni za Chladné, jste upír nebo nakažení. Dříve nebyli v takovém množství, ale po pár ne přímo skvělých událostech Chladných přibývalo. Pokud Vás upír kousne, tak jed, který Vám koluje v žilách z Vás po jediné kapce lidské krve udělá definitivně nesmrtelnou bytost a nutí Vaše tělo do přeměny. Vy víte co myslím- blýskavé špičáky, lepší smysly, odpor k jídlu.
Je možnost, že Vás jed nepřekoná. 
V tom případě by Vás ale nesměla překonat ani neskutečná touha po lidské krvi.


Pro tyto případy a upíry na světě existuje několik Měst Chladu. V nich si prý spokojeně žijí všichni, kteří mají co s upíry společného. Jak Nakažení, upíři, tak i teenegeři, kteří se chtějí upíry stát a jsou tím posedlí.
Můj příběh začíná probuzením.
Já, můj bývalý přítel a upír. Jediní přeživší večírku, který je později označen za masakr.
Nedivím. Tolik mrtvých těl...
Tímto probuzením začíná můj boj o život. Snažím nejen sebe udržet na živu a upíra dál o mého těla.
Upíra, který mne provede vším, co jsem ještě nezažila.
Díky němu spatřím svět jinýma očima.
Dostávám se do kruhů upírů, které jsou nebezpečnější, než se z vysílaných večírků, učebnic a příběhů zdálo.

Jak už jste si mohli přečíst v Povídačce rozbalovačce, na knihu jsem byla opravdu velice zvědavá. Přeci jen upířin tu bylo již mnoho (ne všechny se povedly) a Holly Black nesedne každému. Proto jsem měla jak velká očekávání, tak i velké obavy. Po přečtení mám jasno.
Promyšlenost světa, který Vás vtáhne hned po první stránce. Nekonečný chtíč vědět víc a víc. Proč se toto stalo? Jak je to možné? Na některé otázky Vám autorka odpoví hned, na některé časem, ale některé nechá účelově na Vaší fantazii.
Svět, který v této knize vládne je naprosto JINÝ. Je krutý, plný zvratů a křehký zároveň.
Není tu jen jiné postavení, co se týče moci (kdo komu vládne) apod. Hlavně je tu ale úplně jiné chování, které mi ze začátku fakt lezlo na nervy, ale až pochopíte jak to chodí, neodtrhnete se.


Pokud si se stylem Holly Black sednete, připravte se na pořádnou jízdu.
Její styl nemohu popsat jinak, než zvláštní, ale přitom naprosto úžasný.
Po celou dobu čtení se budete cítit jak v jiném světě, protože v něm opravdu budete. Situace, které se v knize dějí by Vám jinde přišly hloupé, ale z pera Holly Vám připadají doslova magické.
Svět, který stvořila se s ní samotnou doplňuje a Vy si tak knihu nejen užíváte, ale i prožíváte. Cítíte tu odlišnost a kouzlo mezi řádky.
Společně s hlavní hrdinkou bloudíte světem, který Vás svou krutostí překvapuje. Bojujete o svůj život a o život svých přátel.
Prožíváte lásku a bolest, která pro Vás byla dříve nepředstavitelná.

Nejchladnější dívka ve Městě Chladu je opravdu velice povedené dílo, které bych doporučila spíše teenegerům, ale věřím, že nejeden dospělý si knihu oblíbí. Akce a napětí v knize rozhodně nechybí a touha otáčet stránky je stejně jako touha po krvi neodolatelná.
Pocity z knihy vlastně pořád nemám ujasněné. Jak jsem již psala, Holly Black je pro mě stvoření, které má neuvěřitelný talent na originalitu. Samozřejmě v tomto příběhu najdeme špetku lásky a podobné záležitosti, ale pokud to napsala Holly, věřte mi, že to něco JINÉHO opravdu bude. Na knihu myslím denně a čím déle je to od dne dočtení, tím více mám chuť na re-reading.

Závěr: Jsem fakt naštvaná. Proč? Protože to nemá pokračování. Tato autorka mě neočekávaně opravdu okouzlila a asi jen ztěžka odolám dalším příběhům z jejího pera, protože to, jak dokáže proplést Vaše pocity a její příběh dohromady je neuvěřitelné.



HODNOCENÍ:
90%


Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku :)
Knihu koupíte např. zde :)

--------------------------------------------------------------------------------------
Výsledek obrázku pro Nejchladnější dívka ve Městě chladu

autor: Holly Black
žánr: YA fantasy
nakladatelství: Omega
počet stran:
rok vydání: 2017
ISBN: 978-80-7390-256-8




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze a krásné fotky, ale já takové nadšení z knížky nesdílím :) Ale každému se líbí něco jiného :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc :)
      Naprostý souhlas:)
      Mě Holly naprosto okouzlilasvým stylem :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥