neděle 26. března 2017

Povídačka rozbalovačka #80

Ahooj! 😊
Všechny Vás s radostí vítám u nového článku.

Upřímně, teď jsem se pořádně rozjela s recenzními výtisky, takže nejenže mám více a více nepřečtených knih, ale hlavně mám více a více úžasných nepřečtených knih.
Jedna z nich je i novinka z nakladatelství Baronet, kterou bych nebýt Irči (Rodaw z Knihánkova, kterou zmiňuji čím dál častěji, ale ona je prostě skvělá) naprosto přehlídla. 
Musela jsem ji mít z jednoho prostého důvodu: pojednává o tématu, které je pro mě poslední dobou must-havem...

Ano, druhá světová válka.
Neskutečně mě tato doba fascinuje. Fascinuje mě nejen ta neskutečně veká touha, která lidi měnila v neuvěřitelné zrůdy a zabíjela, ale hlavně síla, která se v (skoro) každém národu zvedla. Síla, která jim nejen pomáhala přežít, ale síla, která je nutila bojovat za to, co jsou. Za svůj národ.
Na jednu stranu bych chtěla tuto dobu zažít. Chtěla bych vědět, jaké to bylo bát se promluvit. Bát se bojovat, ale i přesto věřit. Chtěla bych si cenit každé věci, kterou bych měla, protože v dnešní době si neceníme pomalu ničeho. Vše bereme jako samozřejmost. Ale na druhou stranu nevím, jestli bych to jak psychicky, tak i fyzicky zvládla.
Pokud se i Vy zajímáte o toto téma a máte nějaké tipy na knihy či filmy z této doby, rozhodně mi dejte vědět 👇


Teď ale ke knize, která mi přišla. Minule jsme tu měli úžasné Srdce z kamene, kde sledujeme válku v Řecku. Dnes tu máme Návrat na Moonlight Plains, kde sledujeme válku v Austrálii čili útok Japonska. Z tohoto prostředí jsem ještě válku nepozorovala, takže se strašně moc těším.
Zároveň jsem velice zvědavá na povahu a osud hlavní hrdinky, mladé dívky Kitty, která je svým dědečkem poslána do vnitrozemí na farmu Moonlight Plains, aby se před válkou skryla.
Avšak válka si ji najde v podobě dvou amerických letců, kteří spadnou kousek od farmy, kde Kitty žije.
Zároveň tu ale máme i druhou časovou rovinu. Přítomnost.
V té chce vnuk Kitty farmu, kde za války žila a rychlostí blesku dospěla, zrenovovat. S ním má na farmě "práci" i novinářka Sally, která má o farmě napsat srdcervoucí příběh. Společně ale odhalují šokující tajemství, které čekalo sedmdesát let a mělo čekat navždy.

Co víc si přát? Prolínání dvou časových rovin a jedna z nich je doba druhé světové. Láska, tajemství a válka. Takhle to zní naprosto perfektně, takže já doufám, že si s autorkou sedneme a do knihy se nejen začtu, ale i zamiluji.
Australská autorka Barbara Hannay má už u nás v Česku poměrně vysokou hromádku vydaných knih. Jsou to ale opravdu tenké knihy, které spadají do edic Romance a obsahují přesně to, co edice slibuje. Pořádně se podle mého ale proslavila až knihou Utajená léta, která vyšla taktéž nedávno u Baronetu a ve které je opět více časových rovin, druhá světová válka a samozřejmě tajemství. Mohu Vám říci, že pokud budu po dočtení Návratu na Moonlight Plains nadšená, okamžitě sahám po Utajených letech.

Co Vy a tato autorka?
Slyšíte toto jméno poprvé nebo jste už od ní něco četli?
Myslím, že každý milovník prolínání časových linií, historie a tajemství bere tužku a papír, protože v mém případě to tak bylo. Barbařiny knihy vypadají opravdu velice zajímavě a já se velice těším, až odkryji tajemství, které se minimálně v knize Návrat na Moonlight Plains skrývá 👀


Mockrát děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku :)

Knihu koupíte např. zde :)



Mějte se krásně! 😊
seabook04@gmail.com

2 komentáře:

  1. O knížce slyším poprvé a nevypadá špatně :) S válečnou tématikou jsem ale opatrná, většinou mě knihy nesedly. Ale tahle kniha zrovna vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥