čtvrtek 22. prosince 2016

KNIHODOJMY: Seznam mrtvých

autor: Jennifer L. Armentrout
žánr: Young Adult/ Thriller
nakladatelství: Baronet
počet stran: 344
orig. název: The Dead List
rok vydání: 2016
rok vydání orig.: 2015
překlad: Renata Heitelová

vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-269-0520-2

ANOTACE:
Ella se před pár měsíci rozešla se svým přítelem Gavinem. Na začátku nového školního roku se s kamarádkou Linds rozhodnou, že si poslední rok na střední škole užijí naplno. Ovšem cestou z večírku je Ella přepadena neznámým útočníkem a všechno se změní. Sedmnáctiletá studentka se ocitá v centru vyšetřování pokusu o vraždu, přesto se snaží vrátit do zaběhlých kolejí.

Ella nedokáže setřást pocit, že ji někdo sleduje. Když se začnou záhadně ztrácet její spolužačky a objevovat mrtvá těla, dívka začne podezírat i své nejbližší přátele, včetně pohledného trenéra sebeobrany Jensena. Navíc se zdá, že vraždy mají něco společného se starou nešťastnou událostí. V malém virginském městečku. Ella náhle neví, komu může věřit.

Seznam mrtvých je napínavý thriller pro mládež protnutý romancí, něco jako filmový Vřískot namíchaný s autorčiným románem Neohlížej se. 

MŮJ NÁZOR:
Jmenuji se Ella.
Zprvu se Vám bude zdát, že vedu obyčejný život jako každá puberťačka. 
Nedávno jsem se se svým přítelem Gavinem rozešla, a tak jsem si s moji nejlepší kamarádkou Linds slíbily, že maturitní ročník si svobodně pořádně užijeme. Jeden z posledních prázdninových večerů před začátkem školy jsme se rozhodly přidat se k párty u jednoho ze spolužáků.
Nejen, že jsem tam potkala JEHO- toho, který mi zlomil srdce hned několikrát, ale potkala jsem tam svou budoucí noční můru, která se mi při pokusu zavraždit mě, vysmívala do obličeje.
Potkala jsem klauna, který vzal můj život do svých rukou.


Ten, kdo mě před tímto vysmívajícím obličejem a rukami jako nástroji smrti zachránil byl právě ON.
Důkazem mé vystrašenosti nebylo jen moje napadení, ale i fakt, že v tomto malém městečku je nezvěstná dívka. Dívka, která byla moji spolužačkou- Vee.
Mám strach, že můj klaun není jen to, co mě každou noc probouzí ve spánku, ale i únosce Vee. 
Proto začínám chodit na lekce sebeobrany. 
A naneštěstí je to právě ON, který mě má učit- Jensen.

Ačkoliv se mému bývalému příteli Gavinovi nelíbí, že se s Jensem scházím, nedokážu odolat. Ne, že by byla lekce sebeobrany tak návyková, ale nemohu odolat tomu, proč mi zlomil srdce a teď ho chce získat zpátky.
Další nevysvětlená zmizení, hororové situace a moje tušení říká, že to nebylo všechno. Začínám podezírat i ty nejbližší. I ty, které bezmezně miluji, ale někdo nás chce zabít a nedá si pokoj, dokud nebude mít naše životy ve svých rukou.
Nás- ty, kteří mají společnou minulost. 
Smrt, která otřásla celým městečkem v našem dětství.


Dva moje milované žánry.
Thriller a Young Adult.
Ačkoliv jsem už na tuto směs několikrát narazila, v tomto případě jsem byla více než nadšená. A proč?
Žádný z žánrů zde nepřevyšoval nad tím druhým. Obdivovala jsem autorku, jak dokáže tyto dva žánry dokonale kombinovat a přitom z příběhu neudělat jedno velké klišé či překombinovanost.
Stejně tak jsem obdivovala i propracovanost zápletky, kterou jen tak nevyřešíte.

Autorka si Vás v průběhu čtení "tvaruje" tak, jak potřebuje. Respektive píše tak, aby jste si mysleli, že víte kdo je kdo, ale přitom absolutně vůbec nevíte.
Aby toto všechno vycházelo, postavy musí mít své místo a svůj příběh. Autorka to samozřejmě zvládla naprosto perfektně.
Studenti maturitního ročníků nejen že přemýšlí stejně jako čtenáři, kterým je tato kniha určená, tudíž máte stejné myšlenky a pocity stejně jako oni, ale hlavně je každá postava do detailu promyšlená.
Každá hraje svou roli. Zpočátku se Vám může zdát, že role je ve prospěch dobra a v některých případech se opravdu trefíte, ale ve většině případů Vám mezitím proběhne tolik teorií, že přestanete věřit i sami sobě.


Zpočátku tuctového příběhu kniha přechází do (pro mě) velmi originálního pojetí.
Příběh, který je základem pro mnoho dalších filmů a knih Jennifer dokázala zpracovat tak skvěle, až se stal příběhem originálním.
Kombinace kapitol z přítomnosti a minulosti dodávají příběhu další tajemnost a nejenže se musíte zabývat zápletkou v přítomnosti a zápletkou v minulosti, musíte se zabývat i tím, zda všechny indície tvoří jednu velkou dohru.

Milostný trojúhelník tu také nejdeme.
Ale nečekejte klasiku. To by nebyla Jennifer, aby něco nepojala jinak.
Dva krásní maturanti puberťačce dokáží zamotat mysl a co teprve, když se kolem Vás promenáduje vrah, který se chce očividně pomstít.
To je další věc, kterou na této knize miluji. 
To, když jsem podezírala naprosto všechny. 
I toho nejbližšího člověka. 


Pokud tuhle knihu odsuzujete na základě autorky, která píše především YA knihy (neodpustím si doporučit knihu Navždy a věčně, protože je to stejně jako tento příběh kniha, která Vás naprosto dostane a překvapí), přečtěte si ji. Kombinaci obou žánrů si zamilujete a nebudete moci se od knihy odtrhnout, protože její čtivost, akčnost a napínavost Vás jednoduše napustí.
A navíc: zápletka je tu opravdu složitá a i přesto, že jsem přečetla mnoho knih z žánru thriller, detektivka apod., záporáka jsem nenašla a zápletku a hlavně styl, kterým je příběh pojatý řadím k TOPce 😊
Zkráceně: toto úžasné dílo této dokonalé autorky si prostě musíte přečíst, protože její styl je prostě....prostě dokonalý. Tato kniha potvrzuje, že Jennifer L. Armentrout prostě psát umí 



HODNOCENÍ:
99%

Tímto chci mockrát poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí tohoto úžasného čtenářského zážitku :)
Knihu koupíte např. zde :)


Co vy a tato autorka?
Četli jste nějakou z jejich knih?
Nalákala jsem Vás?
Mějte se krásně ☺
seabook04@gmail.com

2 komentáře:

  1. 1% procento v záloze? :D
    Pěkná recenze, kniha mě vážně zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc :)
      Jj :D
      Mám tušení, že Jennifer napíše knihu, ze které bude paf naprosto kompletně :D

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥