čtvrtek 12. října 2017

LETNÍ BOOK HAUL: Baronet

Ahoj,
všechny vás vítám u nového článku.
Dnes to bude první část shrnovací článku,ve kterém vám představím nové knihy, které mi přes léto a část školního roku přibyly. Nebudou úplně všechny, protože jsem na to přes léto já blbá kašlala a nezapisovala si to, ale i tak myslím, že zde uvidíte skvělé knižní novinky. Za létem tedy uděláme velkou tlustou čáru a nové knihy se již budou klasicky objevovat v Knižních nákupech a Povídačkách rozbalovačkách :)



Dnes si představíme tři knihy z nakladatelství Baronet.
Víte, že Baronet je moje srdeční záležitost. Celkově na spolupráce mám obrovské štěstí, protože 99,9% z nich jsou neuvěřitelně milí, hodní a vstřícní lidé, ale u Baronetu je to prohloubené tím, že už to bude nejen dva roky, co snáší mé prosby o knihy a omluvné e-maily, ale seznámila jsem se s nimi i osobně. V dnešní době už není samozřejmostí, že člověk je v realitě takový, jak se prezentuje na internetu, ale Baroneťáci jsou jedni z výjimek.
To jen takové odůvodnění, proč na mém blogu narážíte a budete narážet na slovní spojení ,,můj milovaný Baronet" 😄
Jen taková menší poznámka: po kliknutí na název knihy se dostanete na jejich oficiální české stránky u Baronetu.

Jako první tu mám knihu Vendetu.
Na tu v před týdnem vyšly Knihodojmy, takže pokud chcete slyšet můj plný názor, mrkněte určitě sem :)
Vendeta je první díl YA série Krev za krev, která nově u Baronetu vychází. Slyšela jsem, že snad autorka tuto sérii původně psala na Wattpad, takže pokud byste o tom někdo něco věděl, určitě mi napište.
No, ale abych se vrátila k faktům. Tato kniha je spojením mafie a romantiky, což jsem v Knihodojmech označila jako ,,ne mainstream" a mnozí z vás psali, že to je pravý opak- asi žiji v jeskyni, pardon 😌
V knize se setkáváme s klasickou nevinnou hlavní hrdinkou a mafiánskou rodinou, která ji neodolatelně přitahuje a zároveň odhaluje kousek po kousku životu nebezpečné rodinné tajemství. Zvratové situace a celkově námět knihy nebyl vůbec špatný, ale pro mě to bylo čtení bez emocí. Jak kdybych četla obsah jogurtu... zní to krutě, ale autorka si mou pozornost a pocity získala až anotací druhého dílu, na který se neskutečně těším. Knihu bych doporučila opravdu na totální oddych nebo začátečníkům YA literatury. Alespoň tedy první díl.



Druhou knihou je už možná zmiňovaný čtvrtý díl Poldarka aneb Warleggan- Nad propastí.
Nejsem si jistá, zda jsem ho zde na blogu již nezmiňovala, ale i kdyby tak co, on si to znovu zaslouží.
Pokud mě sledujete delší dobu, víte, že od Baronetu miluji sérii Poldark, což je historický román sledující osudy běžných lidí v 18.století v anglickém Cornwallu. Tato série je už doslova nějaké to staletí stará, ale neskutečně nadčasová. Winston Graham má úžasný styl psaní. Dokáže Vám až neskutečně přiblížit tehdejší život, ale i jeho popisy krajiny jsou doslova nádherné. Při čtení vždy cítím lásku Demelzi k Poldarkovi, čerstvý vítr čechrající mé vlasy, pot dělníků tekoucí žílami dolů a vůni přírody. Na začátku léta (vlastně už dříve, ale co už) mi dorazil čtvrtý díl této dvanáctidílné ságy a já se těším, až se zakutám s kakaem pod deku a vrátím se do životů Poldarka, Demelzi a celého Cornwallu.
Už se mi blíží čas, protože v prosinci již vychází pátý díl a i když vychází vždy jeden díl na půl roku, jsem ráda, že vůbec vychází.


Áááááá, jak  dlouho jsem čekala (byl to měsíc, ale věřte mi, že vám to po přečtení bude připadat jako století)  Konečně ji držím v rukou a když tento článek vychází, už ji mám (snad určitě) dočtenou. Palác lží třetí díl série Royalové..
Tato série si získala miliony fanynek po celém světě a opravdu se není čemu divit. Nejen že jsou knihy až neuvěřitelně čtivé (opravdu se nemůžete pomalu ani nadechnout) a plné zvratů, ale obsahují postavy, které vám přirostou k srdci. Avšak nejsou to postavy klasického rysu, ale např. naše hlavní hrdinka Ella je tvrdohlavá drsná holka, která si toho hodně prožila a za to, že se nezhroutila má můj obrovský obdiv. Věřím, že mnoho z nás by už v její situaci leželo někde za mřížemi pod dohledem.
Jsem zvědavá, jak autorky příběh Elly Harperové a Reeda Royala uzavřou a na pokračování série, které by mělo sledovat osudy ostatních bratrů rodiny. Nejsem si jistá, zda i ty u Baronetu vyjdou, ale určitě se pokusím zjistit, protože duo skrývající se pod pseudonym Erin Watt je závislost.
Mimochodem jsem ale zjistila, že od autorek v příštím roce bude u Baronetu vycházet jejich nová kniha Něco skutečného, která by měla být o dívce Vaughn, která nutně potřebuje peníze pro rodinu, a tak kývne na nabídku, kterou by v žádném případě normálně nepřijala: předstírat vztah s populární rockovou hvězdou a každý den se podrobovat očím Hollywoodu (více zde).


Mým milovaným Baroneťákům děkuji za poskytnutí tolika knih :)
Pořídit si je můžete např. zde :)


Četli jste nějakou z knih? Láká Vás nějaká?
Určitě mi napište a mějte se krásně :)
seabook04@gmail.com

2 komentáře:

  1. Poldarka sleduji jako seriál a to mi docela stačí :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál je opravdu povedený, ale přeci jen ty knihy... :P

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥