pondělí 16. ledna 2017

KNIHODOJMY: HREJ FÉROVĚ

autor: Emma Hart
žánr: YA román
nakladatelství: Galatea
díl v sérii: III.
série: The Game
počet stran: 224
orig. název: The Right Moves
rok vydání: 2014
rok vydání orig.: 2014
vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-87910-57-3

ANOTACE:
Její minulost je plná utrpení. Jeho minulost zase plná bolestných zklamání. A i přesto je jediným na světě, kdo jí připomene, že je pro co žít.

Abbi Jenkinsová už ani nedoufala, že by někdy opustila zdi ústavu pro duševně choré, kde musela strávit celý poslední rok. Že se jí to povedlo, však neznamená, že by zapomněla, co všechno jí Pearce provedl. Moc dobře ví, že jedinou šancí, jak se vyrovnat s depresemi, které mí každý den ničí mysl, je balet, který je pro ni víc než jen pouhým koníčkem. Balet na prestižní umělecké škole Julliard v New Yorku je tím jediným, co jí dává touhu žít. Něco k čemu se může upnout.

Blake Smith opustil Londýn z jednoho jediného důvodu, a to i přesto, že nikdy nechtěl utíkat před bolestnou minulostí. Po příjezdu do New Yorku je plně odhodlaný, že splní slib, který dal sestře a dostane se na Julliard. Nikdy však nepředpokládal, že bude ve stejné třídě s Abbi - dívkou, jejíž oči jsou plné smutku a utrpení. Utrpení, jaké on sám dobře zná. Každá hodina, kterou spolu stráví, je sbližuje víc a vic. A Blake už nemůže dále bojovat s nutkáním ochránit ji samu před sebou. 

Čím více se dozvídají o své minulosti, tím více se musí ptát sami sebe, zda existuje ještě něco, co by je mohlo zachránit... 


MŮJ NÁZOR:
Jmenuji se Abbi.
Můj život je jedna velká černá díra.
Vlastně je tomu trochu jinak. Jediné světýlko ve tmě je pro mě balet. Balet, kterého jsem se nikdy nevzdala a nikdy nevzdám. I přesto, co všechno jsem prožila budu dál tančit a budu doufat, že na to zapomenu.
Na něho. Na Pearce. Na to, co se skrývá pod dlouhými rukávy, které budu nosit už navždy.
Začínám vzpomínat v té chvíli, kdy uvidím tanečníka, který tančí stejně jako já. S vášní, smutkem a touhou zapomenout. Ačkoliv mi moje vytrénované instinkty říkají, ať do toho znovu nepadám, stejně zakopnu a je jen na něm, zda mi pomůže na nohy.


Výsledek obrázku pro ballet duo dark

Čtvrtý díl série The Game se naopak od prvních dílů zabývá jen dvěma postavami. Za to ale mnoha příběhy.
Abbi jsem si stejně jako Blaka z zamilovala od prvních stran.
Jejich příběhy pro nás bývaly ze začátku skryté a tajemné. Ačkoliv částmi tajemné zůstaly, velice rychle tajemnost střídala temnota, která je společně s depresí knihy plná.
Což je na jednu stranu naprosto geniální a na druhou velmi riskantní.

Skrz Abbi vidíme, jak myšlení v tomto případě vypadá.
Svým způsobem mě to fascinovalo. To, jak autorka dokázala na Vás depresivního ducha přenést a Vy jste trpěli s hlavní hrdinkou. Znovu jste s ní prožívali ne moc růžovou minulost, snahu přežít a snahu žít dál. Další co jsem na knize milovala, byl samozřejmě balet. Celkově tanec je pro mě něco, čeho se stejně jako hlavní hrdinka nikdy nevzdám. Je to něco, co mě dělá neporazitelnou a přesně to nastávalo i při tanci hlavní hrdinky. Tak jsme mohli vidět, že v každé duši je kousek naděje, za kterou má cenu se prát.
Blake Smith.. Blake byl prostě úžasný. Jeho snaha, pochopení a láska dodávala jinak až šedivému příběhu barvu a kniha tak nepůsobila na 100% depresivně.

Na konci knihy, v doslovu autorky, se dozvídáme, že knihu psala v depresích, když byla těhotná a to je i menší problémek této knihy. Někdy to bylo trochu až moc depresivní. Což je ale na druhou stranu dobře, protože mi to dalo pohled na to, jak se člověk v depresi opravdu cítí a ujistilo mě to, že jsem ještě nikdy pořádnou depku neměla...


Výsledek obrázku pro dark tumblr

Na závěr asi jen říci, že tuto sérii si každým dílem zamilovávám čím dál více.
Nejen že se v každém skrývá čtivý, romantický příběh s čím dál více hlubší myšlenkou, ale hlavně proto, že se autorka neopakuje. Vždy vymyslí něco, co mi otevře pusu a i když nakonec po srdci pohladí, na začátku ho zlomí.
Pokud nejste romantické duše a připadaly Vám předchozí díly přeslazené, doporučuji Vám se do tohoto dílu pustit, protože romantika tu opravdu nehraje hlavní roli.
A pro romantické duše? Vám doporučuji celou sérii 💓
P.S Na obálku knihy se prosím nedívejte, absolutně ke knize nesedí 👎

HODNOCENÍ:
90%


Četli jste tuto sérii?
Máte také nějakou věc (krom knih), které se nikdy nevzdáte?
Mějte se krásně! 😊
seabook04@gmail.com

6 komentářů:

  1. Vypadá opravdu parádně, ale bojím se, že zde mi narozdíl od Seznamu mrtvých ty YA prvky budou vadit :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zde YA prvky sice místy jsou, ale rozhodně jsou méně nápadné než například u zmiňovaného Seznamu mrtvých ☺

      Vymazat
  2. Tak tahle série mě moc neláká, ale recenze se Ti moc povedla, hlavní je, že Tobě se líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, ta obálka se hodně nepovedla. Knihu si píšu do seznamu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu nepovedla. A je to škoda, protože k takto úžasné knize by šla tak nádherná obálka... ❤

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥