neděle 16. října 2016

Filmový večer #3

Ahooj! :)
Vítám Vás u nového Filmového večera :)
Dnes si tu klasicky představíme čtyři mé zhlédnuté filmy a k dispozici bude samozřejmě i můj ''profesionální'' názor :D 
No a dnes si přijdou na své hororový nadšenci, do které rozhodně patřím také! :D

Kristy/ 2014
Horor/ Thriller
5/5 *
Na den díkuvzdání je školní kolej prázdná... až tedy na Justine.
Justine je jako jediná na celé koleji, a tak se místo učení na následující testy po prázdninách prochází po opuštěných chodbách a užívá si jinak nedosažitelné ticho a soukromí.
I když je škola víceméně opuštěná, hlídka je samozřejmě jako vždy na místě.
Je na místě i toho večera, kdy se Justine rozhodne zajet na benzínku/ supermarketu, který je poblíž školy, pro něco, co ji spraví chuť a náladu. Tam ovšem naráží na podivnou dívku, která to očividně v hlavě moc v pořádku nemá.
I přesto, že je škola hlídaná, zamčená a opuštěná se cítí Justine po návratu ne moc dobře.
To ještě netuší, že tato noc bude její boj o život a také možná její poslední. 

Stejně tak netuší, že tento večer nebude Justine, ale Kristy.
Výsledek obrázku pro kristy movie

Na doporučení Irči z Knihánkova jsem Kristy pouštěla.
Čekala jsem, že to bude dobré, ale až tak dobré jsem to vážně nečekala.
Intr pro mě má podobný význam jako domov. Ano, bezpečím se asi nevyrovná a ano, v dnešní době je možné cokoliv, ale snad mě chápete. Před tímhle filmem by mě ani asi nenapadlo, že by se přesně toto mohlo stát. Home invasion je v oblasti hororů velmi známá, ale co takhle home vymazat a dát tam school?
Nepříjemná a chladná atmosféra Vás provází celým filmem. Hudební stránka, lekačky, kamera, herecké výkony... to vše pomáhá k tomu, aby Vám po celém těle naskočila v sekundě husina, zatajil se Vám dech a vyskočili jste ze židle.
Za mě je toto jeden z nejlepších hororů co jsem kdy viděla a opět- tenhle film je důkazem, že krev a mučení není potřeba ke znechucení a psychickému ''mučení'' díváka...

Výsledek obrázku pro kristy horor 2014

The Boy/ 2016
Mysteriozní horor/ thriller
4/5*
Mláda a krásná Američanka Greta hledá práci za účelem zapomenou na minulost a žít. K tomu ovšem potřebuje peníze, ale doopravdy nejen je. Potřebuje i místo, kde ji na nějakou dobu ON nenajde.
V odlehlé vesničce daleko od civilizace Greta příjme práci jako chůva. Má se v obrovském a monumentálním domě (spíše hradu) starat o osmiletého chlapce. O chlapce, který nežije. Má se starat o porcelánovou panenku.
Asi to nejhorší, co se může rodičům dítěte stát je to, že svoje dítě přežijí. Tito se s tím ani po dvaceti letech nevyrovnali, a tak si pořídily porcelánovou panenku, která ''značí'' jeho syna. Péče je naprosto stejná jako v případě živého dítěte.
Avšak chlapec nemůže být v době jejich dovolené v domě sám a od toho je tady Greta. Dostává seznam pravidel, které musí dodržovat.
Po odjezdu ''chlapcových'' rodičů se o něho samozřejmě nestará- nedává mu najíst, nečte mu, nehraje mu na klavír,... po pár dnech a nevysvětlitelných událostí Greta přemýšlí nad tím, zda v panence nemůže být aspoň drobeček života...

Výsledek obrázku pro the boy


Na tento horor jsem se těšila jak dítě na Vánoce.
Příchod do kin jsem skoro prošvihla, ale PÁNÍ! Jsem ráda, že jsem ho nakonec stihla.
Stejně jako u výše zmiňované Kristy je tu potvrzení, že dobrý horor+strach se nerovná krvi a mučení.
The Boy začíná poměrně poklidně, avšak tíživá a mrazivá atmosféra je kolem Vás už od první sekundy filmu a opouští Vás až pár dní (týdnů) po zhlédnutí.
Panenky jsou pro mě osobně samy o sobě strašidelná záležitost (viz. Anabell) a když někdo převede moji noční můru na plátno? Potlesk.
Co musím ocenit je i propracovanost. Možná by se život a minulost hl. hrdinky mohl brát jako detail, ale příběh to naopak o to více okořenilo a přidalo tomu ještě NĚCO víc.
Celý film jsem si naprosto užila, ale pak nastalo jedno ejhle= konec. 
Ne, že by mi nesedl. On se mi nelíbil. Nebylo to ukončené a vysvětlené a přesně to bych si u tohoto filmu přála úplně nejvíc. Ten pravý konec.

Výsledek obrázku pro the boy

Poltergeist/2015
Horor/Thriller
3/5*
Na první pohled až běžná životní událost. Rodina se třemi dětmi se přistěhuje do nového doma.
I když se nízká cena domu zdá být znepokojivá, tak nedostatek peněz a první dojem, který se zdá být perfektní, rodinu přiměje dům koupit.
To ale ještě neví, že v domě se skrývá zlo, které je schopné jim obrátit život vzhůru nohama a vtáhnout do temnoty, která je chce ovládnout a pohltit.

Výsledek obrázku pro poltergeist 2015

Stejně jako dům se film jevil na první pohled/ na prvních 40-50 minut slibně, ale pak...
Až po zhlédnutí jsem zjistila, že je to remake. První "vydání" tohohle filmu bylo už roku 1982 a v následujících šesti letech byly natočeny další dva díly. Ty se už ovšem remaku nedostaly.
Každopádně, co mi na tomto filmu vadilo?
Pří čtení komentářů jsem zjistila, že nejsem jediná, na kterou film působí přeplácaně. Námět je opravdu skvělý, sice už trochu tuctový, ale pořád takový, aby Vás bavil a zaujal, ale zpracování.... přeplácané.
Možná je to mým uvažováním a chápáním, ale nakonec jsem už nepobrala, co nám vlastně film říká. Byl tam naprostý mix všeho a já nakonec do teď nevím, co si o filmu myslet.
Co ale musím pochválit, je stísněná atmosféra po celý film. Tma, dům, ve kterém bydlíte pár dní, něco velmi zlého a pár dobře vygradovaných lekaček Vám spustí mráz po zádech :)

Výsledek obrázku pro poltergeist 2015

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic/2013
Fantasy/Horor/Akční
5/5*
Všichni známe pohádku o dvou nešťastných a ztracených dětech v lesích. Tato pohádka má mnoho verzí a mnoho konců, ale princip zůstává stejný. Čarodějnice honí Jeníčka a Mařenku. Zde je ale tomu jinak. Jeníček a Mařenka se stávající lovci čarodějnic.
Tito dva sourozenci přijímají zakázky do měst, kde obyvatelé zužují čarodějnice- kradou jim děti a jedí je.
Zakázka do tohoto města se zdá být zpočátku jako každá jiná.
Nastává ale háček.
Co když jsou jak zlé, tak i dobré čarodějnice?
Co když tu Jeníček a Mařenka neloví čarodějnice, ale čarodějnice loví je?


Výsledek obrázku pro Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic

Nevím, odkud mám začít, ale tenhle film byl prostě pecka!
Na konci školního roku (ano, až takové zpoždění tento článek má) jsem se při hodinách volna nudila a projížděla YouTube. Tam na mě vykoukl tento film a já si řekla, proč ne, když jsem se na tento "hororový" výtvor chtěla podívat už dlouho.
ALE! Celou dobu jsem na židli seděla jako přikovaná a dojem z filmu mi kazila jen naše špatná školní wi-fina a až neuvěřitelně hluční tvorové kolem mě.
Promyšlený děj, postavy, humorné, akční a až nechutné scénky a kostýmy? Kostýmy čarodějnic jsou prostě úžasné. Poprvé se mi stalo, že se mi horor (a to jsem jich viděla opravdu dost... a dost nechutných a strašidelných) dostal i do snu (nebyl to moc příjemný zážitek).

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic? Za mě na 1000% ANO!!!
P.S Kolují zvěsti, že by měl být i druhý díl či dokonce seriál, takže.... <3

Výsledek obrázku pro Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic


Viděli jste nějaký z těchto filmů?
Jaké bylo Vaše poslední filmové zklamání či překvapení ?
Mějte se hezky! :)
seabook04@gmail.com

10 komentářů:

  1. The boy byl super, ale souhlasím s koncem, nelíbil se mi. Jeníček a Mařenka mě mile překvapili, hlavně mám ráda toho herce :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. The boy byl prostě nedotažený do konce a to mě štve :/
      Jeníček a Mařenka- jo, to já taky :D

      Vymazat
  2. Viděla jsem akorát Jeníčka a Mařenku. Já na horory moc nejsem :D Ale Kristy si asi pustím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Neviděla jsem nic, ale načerpala jsem spoustu inspirace. S přítelem na horory koukáme rádi (teda jako - on kouká a já jsem schovaná pod peřinou, a pak se ho ptám, co tam bylo :D), takže na něco určitě mrknem :)
    Díky moc a moc, tyhle články jsou pro mě jako pro naprostého filmového analfabeta skvělé, tak v nich prosím pokračuj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem zase hororový nadšenec :D
      Děkuji moc, Hani! :)

      Vymazat
  4. Kristy vypadá hodně dobře. Na Jeníčka a Mařenku mám už delší dobu zálusk, ale pořád jsem to neviděla. Horory sice moc nemusím, ale občas je to potřeba. :D Já dávám přednost hororovým seriálům. :)

    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do hororových seriálů se chci také pustit, ale zatím úplně nevím, kde začit :D

      Vymazat
  5. Samé horory, na ty moc nejsem. I když Kristy vypadá docela zajímavě.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥