středa 6. července 2016

RECENZE: Láska podle Shakespeara- Daniel a Aubrey

autor: Georgina Guthrie 
žánr: love story/ román
nakladatelství: Grada, Cosmopolis
série: Láska podle Shakespeara
díl v sérii: I.
počet stran: 464
orig. název: The Weight of Words (Words, #1)
rok vydání: 2016
rok vydání orig.: 2013
překlad: Kristýna Vítková
vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-247-5852-7

ANOTACE:
„Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží...“ I v 21. století může na univerzitě vzkvétat zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě.
Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl.
Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje.
Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti…

MŮJ NÁZOR:
Jmenuji se Aubrey.
Škola je pro mě na prvním místě, a tak nejsem ten typ studenta, který je denně na párty. Jsem ten typ, který se denně připravuje na přednášky a poté přijímá pochvaly od profesorů. Vyhovuje mi to. Pak se ale na jedné přednášce objeví ON a celou moji zažitou dráhu zbortí.

Samozřejmě, že vím, co to láska je. První lásky jsme měli všichni, ale už nějakou dobu jsem sama.
Můj spolubydlící Matt je úžasný. Vtipný, milý, přátelský, laskavý... vše co si holka může přát. Miluji ho jako svého vlastního bratra. Chci, abych ho milovala jinak, ale nejde to a neumím to změnit. Naneštěstí se zamiluji do někoho, komu je moje láska ukradená a ještě zakázaná...

Klasicky jsem si před přednáškou profesora Browna opakovala látku z minulé hodiny, ale pak se mi lusknutím prstu vše z hlavy vypařilo. Nový asistent mého profesora Daniel. Toť mé tlačítko ''delete''.
Jediný pohled na něho (a jeho otrhané džíny, zmuchlané triko, a mohla bych pokračovat do nekonečna) mi stačil vzít vše.
A do toho se počítá i moje srdce. 

Správně bych ho milovat neměla- je to asistent mého profesora a ještě k tomu syn děkana, u kterého každé ráno pracuji v kanceláři. 
Pár dní moje jiskřička naděje pořád žhne. Pár pohledů, nenápadných úsměvů, atd mi přidávají další naději. Několik dalších dní je jak na horské dráze. Jeden den se na mě laskavě usmívá, možná někdy až flirtuje a druhý po mně hází vražedné a nenávistné pohledy. Pomalu ale zjišťuji, že moje láska začíná být opětována.

Kniha byla na mém wishlistu už od doby, co byla vydaná, a proto jsem skákala radostí, když mi přišla domů. Nevydržela jsem a do knihy se hned večer pustila. Dopadlo to tak, že jsem přečetla 50 stran a zbylých cca 400 slupla jako malinu druhý den dopoledne. 
Nejenže v knize poznáváme zakázanou lásku, ale společně s hrdiny prožíváme nelehké i lehké situace, které nejen dospívání provází.
Pouštěla jsem se do ní s tím, že se mi určitě bude líbit a zavírala jsem ji s tím, že je to moje další srdcová záležitost.

Skvělá kniha pro mě znamená poutavý děj, poutavé postavy, poutavý svět... prostě vše musí být poutavé. Kniha sice může mýt brilantní zápletku, brilantní děj a vše okolo dokonalé, ale proč mít něco dokonalého, když Vás to nebude bavit?
Láska podle Shakespeara je napsaná lehce, zamilujete si hlavní postavy, budete příběh prožívat, protože bude poutavý. Nebudete mít čas, aby jste od knihy odešli, protože se příběhu nebudete chtít vzdát. Pokud nějakou takovou knihu hledáte, pusťte se do prvního dílu této série. A pokud máte rádi drama, tak je o důvod více si knihu přečíst, jelikož je příběh protkaný, jak už říká název, Shakespearem.


Jak už jde z recenze poznat, byla jsem z knihy vážně úplně vedle. Připadalo mi, jakoby autorka knihu napsala přímo pro mě. Příběhu nemohu absolutně nic vytknout. Když se nad tím zamyslím, tak je příběh i docela reálný. Vím, že mnozí z Vás ho budou považovat za naivní, ale řekněme si upřímně- v dnešním světě je možné cokoliv. 
Ještě jednou bych Vám chtěla tuto knihu velmi doporučit. Já osobně jsem se do příběhu ''zažrala'' až tak, že jsem nevnímala realitu a jen jsem potřebovala otáčet stránky a to je na knihách to nejdůležitější :)

HODNOCENÍ:
99%

Tímto chci moc poděkovat nakladatelství Grada/ Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku :)

Knihu koupíte např. zde :)

Četli jste knihu? Nalákala jsem Vás aspoň trochu?
Co je pro Vás ''skvělá kniha'' ? 
Mějte se hezky! :)
seabook04@gmail.com

22 komentářů:

  1. Jako vždy super!! Knihu si zatím všichni chválí koukám :) Musím se podívat, jestli ji u nás mají :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  2. V knížce je Shakepeare, to si musím přečíst :3 I když se k tomu určitě nedostanu, jak se tak znám :/ Vyspoiluj mi prosím alespoň, o jaké temné tajemství z minulosti jde :D
    Jinak... jestli jsou v knize úryvky od Shakespeara, tak to není poezie, ale drama. :) Jestli tam je vyloženě poezie, tak se omlouvám za připomínku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevyspoileruju :D To bys o to přišla. Je to jeden z důvodů, proč se k ní Daniel choval více odtažitě, ale žádnou obr roli to tam moc nehraje :)
      Děkuji za opravu, nechápu jak jsem mohla napsat poezie :D

      Vymazat
  3. Jé tak jestli je to tvoje srdcovka, bude to hodně dobrá kniha :) Musím se po ní taky kouknout :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu jsem taky četla. Sice jsem z ní zdaleka nebyla nadšená, ale šlo to. Některé části byly slabší, některé super, ale tak už to bývá :) každopádně druhý díl číst nebuddu. Zase tak moc mě to neuchvátilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sto lidí, sto chutí :)
      Mně naprosto sedla, jako na míru :D :)

      Vymazat
  5. Tak teď jsi mě parádně nalákala :D Tu knihu si dávám na to-read, díky :D

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu jsem poprvé viděla v kamenném knihkupectví a říkala jsem si, že to je další zamilovaná blbost o zakázané lásce...ale jelikož jak tak čtu tvoje recenze a vidím, že máme skoro naprosto stejný vkus, tak do knihy možná i půjdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zamilovaná ano, ale blbost podle mě určitě ne :)
      Jak už jde z recenze poznat, z knihy jsem byla vážně unesená a neskutečně se těším na další díl, protože tato série je jako droga :D :3

      Vymazat
  7. Bezva recenze, na tuhle knihu se teprve chystám, tak snad bude stát za to :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je senzace, jak jsi nadšená :)) Jak už jsem psala v jednom komentáři, po knize pokukuji a asi časem podlehnu. Jen toho teď mám ke čtení opravdu desítky, a to nepřeháním. Měj se krásně, Luci :)

    OdpovědětVymazat
  9. Bezvadná recenze! Nalákala jsi mě na tuto knihu! Co nejdříve se po ní poohlédnu :) Vypadá to totiž vážně dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :)
      Snad se do ní zamiluješ stejně jako já :3 :)

      Vymazat
  10. Právě čtu pokračování. Zatím jsem celkem na začátku, ale vypadá to pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  11. Kniha je naprosto fantasticka !! Nikdy jsem nečtla ale tato kniha mě uplně upoutala . Uplně nejlepší oba dva díly . :) Anna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥