sobota 5. března 2016

RECENZE: Vířící bludiště

autor: Adam Foulds
žánr: Román
nakladatelství: Odeon
počet stran: 192
orig. název: The Quickening Maze
rok vydání: 2011
rok vydání orig.: 2009
překlad: Martin Pokorný
vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-207-1354-4


ANOTACE:
Román Vířící bludiště se pohybuje nejen na pomezí poezie a prózy, ale také historické fikce a čisté lyriky.
Ústřední postavou je anglický básník John Clare, lyrik anglického venkova a přírody, jemuž se plného ocenění dostalo až v 2. polovině 20. století.
Do jeho skutečného života i do jeho románového příběhu ostře zasáhl Matthew Allen, svého času též provozovatel útulku pro choromyslné, v jehož péči se Clare ocitl.
Zvláštním protějškem Clarovy básnické životní dráhy je Alfred Tennyson, v příběhu zachycený na počátku své kariéry.
Ten se v blízkosti Allenova útulku ocitne (opět ve shodě se skutečností) díky těžko myslnosti svého bratra Septima a setkání s lékařem-samoukem jej posléze přiměje investovat do jeho smělého podnikatelského plánu.
Foulds přechází od příběhu k básni a jeho kniha především ztvárňuje atmosféru, život nitra, nejasná očekávání, protiklad volnosti a sevření.
Text je teskným ohlédnutím za onou krajinou kolem nás a v nás, jež byla moderní dobou spoutána a ubita.

MŮJ NÁZOR:
Dneska přeskočím vysvětlování děje knihy a přejdu rovnou k mým pocitům,které nejsou moc pozitivní.
Příběh sám o sobě je fajn,ale je pravda,že jsem se často ztrácela a nevěděla,kým je příběh momentálně vyprávěný.
Je zde mnoho postav,ale ani jednu jsem si neoblíbila.Příběh byl vyprávěný nebo spíš psaný stylem,který mi nesedl.Přišlo mi,že autor strašně spěchal.Psal a najednou mu v hlavě bleskl nápad a od rozepsaného příběhu uskočil a šel psát jiný.



Možná mi kniha nesedla z důvodu básnického ''přízvuku'' .Celkově jsem knihu nevnímala,konstrukce příběhu sice stála dobře,ale zpracování ji zdemolovalo.
Ke konci jsem už stránky přeskakovala.Kniha si nedokázala udržet moji pozornost a to mě štvalo za všeho nejvíc.
Dvě hvězdičky jsem dala za příběh,ale tři ztrhla za zpracování.Možná se Vám kniha bude líbit a básnický styl Vás upoutá,ale mě si kniha bohužel nezískala.

HODNOCENÍ:


Doufám,že se Vám recenze líbila :)
Určitě mi napište jestli jste sérii četli 
nebo co právě čtete.
Mějte se hezky :)
seabook04@gmail.com
FB: Klik (SeaBook)
Instagram: Klik (seabook04)

10 komentářů:

  1. Nečetla jsem, a ani neznám. Přeji nějakou zábavnější knihu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí to byla jediná kniha,která mně zatím tento rok nesedla.Jinak nacházím samé dokonalé knihy! :)

      Vymazat
  2. Knížku neznám, tudíž jsem jí nečetla, ale ani mě nijak nezaujala a jak tak koukám, ani tebe ne.
    Jinak mimo článek - chtěla jsem se zeptat, jak se dávají pod článek odkazy na články se stejnými štítky, jak to tady teď máš? Já vím, že to nejspíš bude úplně jednoduché, ale já na to za živýho boha nemůžu přijít :D
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel ne no :/
      Já mám stáhnutou šablonu a toto už tam bylo,takže jsem si jen svoje HTML odkazy upravila,ale tento widget už tam byl :)

      Vymazat
    2. Aha. Nevadí, stejně díky :)

      Vymazat
  3. Mám ji doma, ale jsem už rozhodnutá ji nečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by se ti mohla líbit,ale mně její styl nesedl :(

      Vymazat
  4. myslím, že po knize nesáhnu :)
    Ale moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥