úterý 6. února 2018

KNIHODOJMY: Z vůle Luny

Škola noci patří v současnosti k nejpopulárnějším fantasy sériím (nejen) pro mládež.
Mládež v ní nachází lásku ke čtení a dospělí absolutní relax a odpočinek. I já patřím mezi čtenáře, pro které je Škola noci srdcovou záležitostí, jelikož se u ní až moc snadno zapomíná na realitu.
Každopádně P. C. Castová, jedna z autorek Školy noci, se rozhodla pustit se do něčeho nového a po přečtení mohu říci, že nového myslím naprosto doslova.


Jmenuji se Mari.
Kdo jsem? To sama nevím. Žiji v kmenu Poutníků, což jsou lidé, kteří jsou závislý na měsíčním svitu a omývání jejich Luňankou. Tou je mimochodem moje matka Leda, kterou nesmírně miluji. Jo a abychom nezapomněli, já bych správně měla být její nástupkyní. To ale stěžuje moje krev. Už odmalička s matkou víme, že jsem jiná. Jsem Měsíc i Slunce.
Díky tomu, jak moc jsem se od kmenu lišila, mě od něj i matka držela dál. Ačkoliv to nezní jako šťastný život, já v určitých mezích šťastná byla. Nevím, kdy se to všechno tak moc zvrtlo. Kdy jsme my všichni ztratili kontrolu nad našimi životy. Kdy vypukla válka...
Je těžké určit, kdo je viník, když jsem vinní zčásti všichni.

P. C. Castová pro nás v knize otevírá naprosto jiný a originální svět.
Málokdy se setkám s něčím až tak moc novým, ale už od prvního písmene mě tento svět neskutečně bavil. Obdivuji, jak autorka každou její sérii spojuje s jiným náboženstvím. Nemyslete si, že v jedné najdete křesťanství, v druhé islám, apod. NE! Vymýšlí svoje vlastní a to nejlepší je to, že dávají smysl. 
Zároveň ale nepůsobí agresivně. Každé z nich spojuje s tím, co i nám dává možnost žít - planeta Země.

Související obrázek

V nové sérii Příběhy z nového světa se setkáváme s budoucností, kdy lidé Zemi zpustošili natolik, že se Země rozhodla zpustošit je.
Obyvatelstvo Země je tak zregulováno, rozděleno na kmeny a pár z nich obdařeno nadpřirozenými schopnostmi. Tohle je jeden z bodů, kde mi něco trochu chybělo. Autorka v průběhu knihy náhodně zmíní, jak co bylo, ale o původu jednotlivých kmenů a vlastně i samotném vzniku tohoto nového života nám nic moc nesdělí. Není to nic, co by vám překáželo ve čtení, ale když se po dočtení nad knihou zamyslíte, toužíte po tom, aby byla v dalším díle autorka co se týče minulosti více sdílná.

Hlavními postavami jsou zde Mari a Nik.
Mari pochází z kmene Poutníků, což je pro Nikův kmen lidu žijících v korunách stromů bezcenné obyvatelstvo tzv. Hrabošů, které zotročují pro práci na polích.
Pár stovek stran si počkáme, než se tito dva setkají, ale do té doby nám každý z nich představuje to, jak funguje jejich kmen, svět a síla.
Vidíme, jak Poutníci musí být měsíčním světlem omývání každý třetí den, aby v případě mužů nezdivočeli a v případě žen neupadly do hluboké deprese, která končí smrtí.
Vidíme, jak je pro Nikův kmen důležité pouto se psem. Ten si do pár měsíců po narození vybírá svého druha, se kterým se psychicky i fyzicky propojí. To, co prožívá pes, prožívá i jeho druh a naopak.
Příběh ale vidíme i z jiných pohledů.Někdy se zde naskytne pohled jiných členů kmenů, ale pak tu máme i Zloděje kůží. Kmen, který vám několikrát nažene husí kůži a možná se vám bude i špatně usínat.


Romantická linka je zde poměrně předvídatelná, ale nehraje hlavní roli. A to je možná i důvod, proč si ji zamilujete o to více.
Když mluvíme o zamilovanosti... ta obálka? Zepředu je to takové nic moc, ale viděli jste ten hřbet? Nááádhera!
Jediné co bych knize vytkla je anotace, která dle mého nebyla moudře sepsáná: to, co nám slibuje anotace se odehrává přibližně dvě stran před koncem šestisetstránkové knihy, a proto se může zdát začátek knihy nudný, protože čekáte a pořád nic nepřichází. Proto počítejte s tím, že na slibované setkání si musíte počkat, ale do té doby vás autorka několikrát dostane do kolen a hlavní hrdiny do maléru. Nuda to opravdu nebude.

SHRNUTÍ:
Z vůle Luny považuji za jednu z TOP knih svého žánru.
Představuje nám komplikovaný a rozsáhlý svět, který si hned po první kapitole společně s hlavními hrdiny zamilujete. To, jak moc jiná a originální tato kniha je vás ohromí a vy příběh budete hltat.
První díl této fantasy YA série si získal mou přízeň a já doufám, že další díl u nás vyjde co nejdříve, protože toto byla jízda, která nekončí. Zatím.

HODNOCENÍ:
90%

Mockrát děkuji nakladatelství YOLI za poskytnutí recenzního výtisku ♥
Pokud byste i vy chtěli zažít dobrodrůžo, které za to opravdu stojí, klikněte zde

Co vy a P. C. Castová? Četli jste Školu noci nebo Z vůle Luny?

Mějte se hezky! ♥
seabook04@gmail.com

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá vážně zajímavě. :) Nevím, jak je to možné, ale Škola noci mě úplně minula. Vždycky jsem si ji chtěla přečíst, ale nějak nikdy nebyl čas. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc :)
      Určitě Školu noci jednou zkus, skvěle si u ní odpočineš :)

      Vymazat
  2. Vďaka za tip, o knihe som už počula, ale zatiaľ som neuvažovala nad jej čítaním. Škola noci ma bavila zo začiatku, potom som už akosi s čítaním nepokračovala, tak možno dám autorke šancu práve tu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Škola noci mě provázela základní školou a vím, že to byla má oblíbená série stejně jako Vampýrská akademie. A díky Tobě si snad přečtu i Z vůle Luny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když je pro mě VA trochu výše než Škola noci, i ji mám moc ráda. Každopádně připrav se, že Z vůle Luny je něco úplně jiného :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥