pátek 22. prosince 2017

Jak přišla Srdcová královna o srdce?

Utnout hlavu!
Rozkaz, který zná každý z nás, ale to jak vznikl, do doby knihy Bez srdce, nevěděl nikdo.
Srdová královna neodpustitelně do příběhu Alenky v říši divů patří. Její postava mě okouzlila již v Alenčiným příběhu a chtěla jsem o ní vědět víc.
Proč je Srdcovou královnou bez srdce? Proč nesnáší bílé růže? Kdo vlastně Catherine je?
Chcete to vědět taky? Otevřete knihu Bez srdce od autorky Měsíčních kronik Marissy Meyer a dostaňte vytoužené odpovědi...


Krásná Catherine, dcera markýze Želví zátoky, poutá pozornost mužů a hlavně pozornost samotného krále.
Ten se ji pravděpodobně dle nedávných událostí chystá požádat o ruku a její matka je připravená vyskočit radostí z kůže...na rozdíl od Catherine.
Ta už od malička miluje pečení, které její matka odsuzuje jako patlanici pro služebnictvo, a král ji nikdy nepřitahoval. Vlastně mužům nikdy nevěnovala pozornost. Jejím snem není královská koruna, ale pekárna s její služebnou=nejlepší kamarádkou a možná pravou láskou po boku.

Nikdy nepoznala třepotání motýlku v břiše. Neustále hledání v davu. Žárlivost. Vzrušení a horko, které by ji polívalo od hlavy až k prstům u nohou vždy, když o ni byť zavadí pohledem.
Do té doby, než se na královském plese nečekaně zjevil nový dvorní šašek, který ji ukáže doslova dveře do jiného světa a dost možná to bude on, kdo získá její srdce, které už nikdy nedostane nazpátek.

,,Srdcová královna pro mě byla odjakživa 
ztělesněním jakési nekontrolovatelné vášně - 
slepé a bezcílné zběsilosti."
                     LEWIS CARROLL
Emoční ždímačka.
Jinak knihu popsat nemohu.
YA žánr je oddech, rychlo čtení a odreagování v jednom. Předchozí knihy Marissy Meyer nebo-li Měsíční kroniky jsou tomu perfektním příkladem. Hltáte stránku za stránku, nemůžete přestat číst, ale přiznejme si, že za pár dní si již detaily příběhu nepamatujeme.
To byl možná ten důvod, proč Bez srdce nesklidilo tak velký úspěch.
Marissa Meyer přišla s něčím úplně novým. S něčím, co obzvlášť od ní nikdo nečekal.


Výsledek obrázku pro heartless fan art marissa meyer

Její předchozí série, Měsíční kroniky, jsou klasickým příkladem správné YA fantasy.
Neskutečně poutavé, čtivé, zajímavé a jednoduše knihy, které si zamilujete. Ale Bez srdce?
Bez srdce je kniha, u které si dáváte pauzy, abyste se psychicky nezhroutily, ale přitom toužíte po další stránce jako narkoman po droze. Chcete víc, ale zároveň se nechcete přiblížit konci.
Konci, který předem znáte a i když si po celou dobu stavíte hradby, stejně vaše srdce Marissa dobyje.

,,V hrudi pociťovala dutou prázdnotu. Už ji nic nebolelo. Všechna její bolest zmizela.
Zbyl jenom hněv, zuřivost a zoufalá touha po pomstě."

Catherine, Šprým, Kloboučník, Šklíba, Tlachapoud... každá postava je v knize vymyšlená tak, aby vám doživotně přirostla srdci. Zároveň s nimi dokonale souzníte. Lásku, nenávist, strach, očekávání,... neprožívají pouze postavy v knize, ale i vy v reálném světě. Nečekejte, že Vám stránky budou utíkat před očima. Já osobně byla až tak zamilovaná do každé z nich, že jsem některé četla dvakrát.



Bez srdce... tak se budete cítit po dočtení.
Tato kniha mi změnila život. Klišé? No a co, je to tak. Už nikdy neuvidím Srdcovou královnu "jen" jako krutou královnu, ale jako dívku, která bojovala, aby prohrála. Dívku, která se snažila být šťastná. Uvidím příběh Catherine.
Marissa Meyer do příběhu dala Kloboučníkovu bláznivost, královskou krutost, zakázanou lásku, boj se zlem a kouzlo celého Světa divů.
To vše zabalila do stylu psaní, který zapříčiní nezapomenutelnost a dokonalost příběhu, který si dokáže vzít to nejcennější, co máte.
Vaše srdce.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji Martinusákům
Knihu zakoupíte např. zde 

Co vy a Svět divů? Nalákala jsem Vás na příběh Srdcové královny?
Mějte se krásně! 
seabook04@gmail.com

8 komentářů:

  1. Opět super recenze - já ještě od MM nic nečetla, ale prostě se chystám - Měsíční kroniky mě na jednu stranu děsně lákají a na druhou se toho děsně bojím... Ale prostě do nich musím jít, když MM všichni tak milují, začínám se stydět, že jsem její tvorbou nepolíbená. :-)
    A přeju ti krásné Vánoce! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc ♥
      Měsíčních kronik se opravdu neboj. Čtou se opravdu rychle, příběh je chytlavý a skvěle vymyšlený, ale na Bez srdce to zpracováním jednoduše nemá :P
      Tobě také!!! ♥

      Vymazat
  2. Kniha se mi libila, ale asi ne tak jako tobe. Pro me jsou Mesicni kroniky zatim neporazeny :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knížku jsem strašně zvědavá, protože se už poněkolikáté setkávám prakticky se stejným názorem. Prvotně mě od ní odrazovala právě zkušenost ohledně Měsíčních kronik - nic ve zlém, ta série je skvělá, ubíhala stránka za stránkou, ale přesně jak píšeš, po pár dnech zapomínám detaily a na takovou četbu teď prostě nemám náladu. O to víc jsem zvědavá teď, protože si pořád nějak nedokážu představit, jak to Marissa provedla, aby to vyznělo tak jinak.
    Takže teď jsem natěšená ještě víc, díky - a přeju ti krásné Vánoce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně jsem vůbec nečekala, že to bude až tak perfektní. Styl psaní je opravdu těžší než u Měsíčních kronik, ale Marissa tam dokázala dát neotřelost, kouzelnost a jednoduše udělala z příběhu, jehož konec všichni známe, příběh výjimečný a nezapomenutelný ♥
      Jsem ráda, že jsem nalákala, protože Bez srdce opravdu patří k TOPce :)
      Děkují moc a taktéž přeji krásné Vánoce ♥

      Vymazat
  4. Na tuto knihu se opravdu těším :) Už od jejího vydání na ni mám zálusk, tak snad se k ní v Novém roce dostanu :) Krásné Vánoce přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ano. O tohle nesmíš přijít :)
      Děkují moc a tobě také! ♥

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥