čtvrtek 16. listopadu 2017

KNIHODOJMY: Palác lží

,,Jsem Royal, zlato. Neutíkám. Bojuju."

Třetí díl série Royalů, kteří vás zničí.
Kniha, na kterou se všechny fanynky tohoto spisovatelského dua těšily. A oprávněně.
První dva díly, fenomény knižního léta/podzimu, končily zvratem. Palác lží má příběh zatoulané Elly a vzdorovitého Reeda uzavřít a zodpovědět všechny otázky vyřčené během celé série.
První recenze byly ale v duchu zklamání a série se začala řadit k těm typu co díl, o to horší.
Je toto označení oprávněné?


Ella a Reed si spolu prožili mnohé.
Ale důležité je, že vše překonaly. Zvládnou ale i vraždu?
Když už se začíná zdát, že je vše dokonale růžové, řijde šok. V něm se Ella začíná uchylovat ke svým zlozvykům v době, kdy ji zemřela matka a ona byla na útěku před všemi, včetně své současné rodiny. Reed naopak zachovává chladnou hlavu.
Oba dva dohromady se snaží rozluštit síť obvinění, která na ně byla hozena. Není to ale to jediné, co se je snaží rozdělit. Přijde něco, co chce rozdělit celou jejich rodinu.
Rodinu, která před Ellou byla plná nenávisti a s Ellou plná obětující lásky.
Snaží se je rozdělit někdo, kdo chce aby Ella byla jen jeho a také někdo, kdo by ji nejradši poslal tam, odkud přišla.

V tomto díle, ještě více než v předchozích, čtenář společně s hlavními hrdiny nemůže nikomu věřit.
YA/NA román je zde šmrncnutý thrillerem a lehce dramatem. Zkrátka se priority autorek mění. Nevím, zda to byl přesně ten kámen úrazu, který zavinil horší "kvalitu".
Palác lží jsem si zamilovala stejně jako jeho předchůdce, ale musím bohužel plně souhlasit s tím, že byl o něco horší. Celkově zde nadšení sérií klesá.
Proč?

,,...protože ona je moje budoucnost. Je moje ocel, můj oheň, moje spása. Je moje všechno."

Nevím.
Ačkoliv by mě měl třetí díl bavit ze všeho nejvíce, mix YA/NA a thrilleru+dramatu miluji, zde to moc nezafungovalo. Pokud čtete bystřeji, thrillery či detektivky jsou vaši oblíbenci nebo jen máte dobrou intuici, zápletku knihy uhodnete přesně tehdy, když vám vkročí do dveří.
Vím, že mnozí knihomolové a fanynky "bed bojů" nemají rády, když autorka začne knihy psát i z jejich pohledů. Prý poté kniha ztrácí svoji tajemnost a jiskru. Něco na tom možná bude, ale nemusíte se bát, že by to bylo tady. Díky tomu, že příběh vidíme jak očima Elly, tak i Reeda, čtenář se cítí komfortně a má jistotu aspoň v tom, že jeho dva miláčci si nemyslí a nevzpomínají na cokoliv, co by příběh otočilo vzhůru nohama=máte jistotu, že neudělají nějakou blbost.




Samozřejmě, že jsem knihu zhltla, ale už se to nevyrovnalo dojmům, emocím a šílenosti z dílu prvního. Jako celek je série opravdu jedna z nej tohoto roku a já jsem ráda, že se do ní Baronet pustil. Možná tento článek vyzněl jako "fujtabl" na poslední díl, ale věřte mi, že knihu jsem si zamilovala stejně jako předchozí díly. 
Dočkala jsem se odpovědí a celkem uzavřeného konce příběhu Reeda a Elly, což je něco, co v předchozích dílech rozhodně nedostanete.

Pro fanoušky jako jsem já mám (dle mého) exkluzivní zprávu. 
Série má v originálu již čtyři díly (+ se chystá minimálně jeden další) a jelikož u nás v Česku vyšly jen tři, byla tu otázka. Vyjde i zbytek série Royalové?
Ano, již v druhé polovině příštího roku pro nás Baronet vydá další díl, který se již vzdá ústřední dvojice Ella a Read a nahradí je jeden z jejich bratrů, u kterého věřím, že nejsem jediná, která si ho zamilovala, Easton Royal.
Čekání na něj si můžeme zkrátit samostatnou knihou, kterou Baronet vydá v prvním pololetí roku 2018, Něco skutečného. A nebo, pokud čtete v angličtině, můžete si zadarmo na Wattpadu přečíst autorčinu novelku o love story Gideona a Savannah- Tarnished Crown (zde).

HODNOCENÍ:
89%


Mockrát děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku :)

Knihu a celou sérii pořídíte zde :)


Co vy a Royalové?
Mějte se krásně! ☺
seabook04@gmail.com

6 komentářů:

  1. Ještě jsem nečetla ani jednu knihu z těchto (zatím) tří, ale čekají na mě doma :) Jsem na ně zvědavá!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná recenze!
    Já se do Papírové princezny chci v blízké době pustit, vím že minimálně první dva díly skoro všichni zbožnovali. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc :)
      Určitě se pusť! I tento je skvělý, ale jako celek je to prostě dokonalé ♥

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Vážně mě mrzí, že jsem se do této série ještě nepustila :) už se těším, až to napravím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc! ♥
      Pořád ne? Honem to naprav, fakt je to skvělé minimálně na únik z reality :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥