sobota 14. ledna 2017

Povídačka rozbalovačka #72

Ahooj! :)
Všechny Vás s radostí vítám u nové Povídačky rozbalovačky.

Dnes si na zoubek vezmeme knihu, která hýbe internetem a vidět ji můžeme snad úplně všude.
I já jsem po neodolala a nakladatelství Grada jsem kontaktovala s prosbou o zaslání knihy jako recenzního výtisku. Byla jsem nadšená, když mi přišel e-mail s pozitivní odpovědí a já byla nadšená.
Snad budu nadšená i při čtení, protože očekávání opravdu na tuto, prý mrazivou knihu, malá nejsou.
Tušíte jaká kniha by se mohla v balíčku skrývat?

Důvod, proč jsem knihu chtěla, nebyla jen výše zmíněná velká propagace (a velmi poutavá obálka), ale hlavně díky pozitivním recenzím, které se na knihu objevují.
Nevím, zda jsem to už někde psala, ale pro mě jsou knihy zážitek.
Neposuzuji kvalitu knihy podle toho, jakým jazykem je psána či jak moc je náročná. Samozřejmě, nějaký ten podíl tomu přikládám také, ale to, co po knize chci nejvíce je, aby mě bavila.
Abych ji prožívala a aby to nebyla jen písmenka, která si přečtu a zapomenu, ale aby to bylo něco, co jsem prožila. Již dlouho přemýšlím nad článkem o tomto tématu, protože znám kvanty lidí, kteří knihy hodnotí opačně. Neberte to ale tak, že tyhle lidi nějak odsuzuji, v žádném případě.
Byla bych moc ráda, kdyby jste mi napsali, zda by o takový článek zájem byl, protože každý knihomol by si měl podle mě uvědomit (90%-ti procentům to jasné je), co pro něho knihy vlastně znamenají a co od nich očekává.

To byla taková menší odbočka a vrátíme se k tomu, co jsem chtěla původně říci 😃
V mnoha recenzích mě zaujalo slovo napínavá, nervydrásající, děsivá,... toto mě donutilo si o knihu říci, protože přesně toto (kor v tomto žánru) od knih chci- abych se cítila vyděšeně či vystresovaně. A z dojmů ostatních by tato kniha takový být opravdu měla.
Začnu ji ale označovat jejím pravým jménem...


Dívka v ledu od Roberta Bryndza
Musíte uznat, že už jen z obálky (která je převzatá z originálu) Vás zamrazí.
Ještě než se vrhneme na samotný obsah knihy, musím vychválit právě obálku vychválit.
Přebal je nejen nádherný a s poutavým sloganem nahoře (viz. obrázek za chvíli), ale je z velmi příjemného až sametového materiálu (ne, opravdu nepopisuji oděv) a když nad knihou v knihkupectví budete váhat, přebal by byl něco, co by mě osobně v koupi utvrdilo, protože hned po rozbalení jsem knihu pomalu nedala z ruky. Grada, v těchto případech spíše Cosmopolis, má takové přebaly např. i u knih Láska podle Shakespeare (mimochodem úžasné romanťárny se zakázanou láskou- učitel a studentka), ale to už jsme zase jinde.


Vrátíme se do mrazivého prostředí a k samotné knize.
Moc Vám o jejím obsahu nepovím, protože anotaci jsem opět nečetla a ani to nemám v plánu. Každopádně z prolítnutí obsahu a popisu děje u ostatních jsem vydedukovala, že by mělo jít o vyšetřování vraždy krásné dívky, která byla nalezena mrtvá v Londýnském parku. Vyšetřovatelka Erika (která by měla být podle všeho velice zajímavou postavou) zjišťuje, že je možná souvislost této dívky v ledu a vraždou tří prostitutek. 
Moje přání je, aby to byl ten typ thrilleru, který začíná jedním lankem a postupně se k němu připlétají další a další, až z toho vznikne překvapivě pevné lano, které za sebou vleče těžké břemeno tajemství.

Velice mě překvapilo i hodnocení na databazeknih.cz, kde knihu hodnotilo 167 lidí a průměr je 90%, což je podle mě zatím hodně vysoká laťka.
Na druhou stranu si říkám: ,,Ještě, aby ne." 
Proč?


Kniha je totiž označena jako The Wall Street Journal a USA Today Bestseller. Abych řekla pravdu, o těchto oceněních nevím ani prd, ale stačí mi, že se společně s druhým dílem pořád drží v žebříčku nejprodávanějších knih. Což je opět výborný výkon, protože jak víme, knih je mnoho a udržet nějakou knihu v nejprodávanějších dá nějakou tu práci. 

Ještě jsme si ale na kobereček nevzali autora.
Robert Brynzda je britský autor, od kterého u nás vyšla pouze Dívka v ledu, ale u Vás- Slováků jich vyšlo více- celkem čtyři. Zda je to díky autorově popularitě či jeho manželovi- Slovákem, se kterým právě na Slovensku žije to nevím :)
Velice mě překvapilo, že jeho ostatní knihy nejsou žádné kriminálky, thrillery a drsňárný, ale romantické a humorné knihy, které se označují až jako odpočinkové.
V zahraničí jsou na tom tradičně mnohem lépe.V originále již do této série, kterou Dívka v ledu začíná- DCI Erika Foster (pro nás Čechy Inspektorka Erika Fosterová) vyšly již další dva díly a hodnocení každým dílem stoupá. Jeho romantickým knihám se v zahraničí nedaří taktéž vůbec špatně.


Závěrem musím říci, že na knihu se opravdu velice těším a jsem fakt zvědavá, jestli autor bude tak dobrý a jeho styl bude tak napínavý, jak propagace a recenze slibují.
Vy mi určitě napište Váš názor na tuto knihu. Zda jste ji již četli, jestli na Vás čeká v knihovničce, je na Vašem wishlistu nebo nedočkavě čekáte na druhý díl, který by měl vyjít ještě v prvním pololetí tohoto roku.
Byla bych Vám moc vděčná, kdyby jste zanechali v komentářích i svůj názor na téma a článek, který bych chtěla zpracovat. 
Určitě napište i Váš poslední přírůstek do knihovničky a s jakou knihou trávíte zimní večery :)

Mějte se krásně! :)
seabook04@gmail,com

14 komentářů:

  1. Ještě aby to u nich nevyšlo. Za manžela má Jána Bryndzu a ten ja jako spoluautor jasný, že si nechá publikovat knihy víceméně na Slovenku :D Ale Robert je velice nadějný spisovatel a já se těším na další jeho pokračování..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, já na to při psaní úplně zapomněla a přitom jsem na to tak myslela 😐
      Jak bude možnost, hned to tam musím dopsat. Díky za připomenutí 😀

      Vymazat
  2. Dívka v ledu mě na první pohled zase tolik nezaujala. Ale jak jí teď vidím stále častěji, začínám pomaloučku měnit názor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mě začíná lákat. Přeji hezké čtení :-)

    OdpovědětVymazat
  4. O knize jsem už slyšela, tento žánr moc nemusím, tak uvidím jestli náhodou nezměním názor a a neudělám výjimku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě výjimku obecně v tomto žánru udělej, je v něm mnoho skvostů 😊

      Vymazat
  5. Knihu jsem viděla u tolika lidí, že si ji snad (jednou...) taky přečtu :D Každopádně přeju, ať se líbí :)
    Článek mě zajímá :)
    Mně naposled přibyly knížky za prosinec, v několika posledních dnech mi dělá společnost Ódinovo dítě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc ☺
      Článek rozhodně plánuji :)
      Ódinovo dítě mě dost láká. Doufám, že pak dáš článkem vědět, jaké bylo 😊

      Vymazat
  6. Knihu už mám delší dobu v to-read díky recenzím, které jsou jen pozitivní :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mockrát gratuluji k recenznímu výtisku, tenhle by mě tedy taky určitě neurazil :D Jsem zvědavá, co na knihu řekneš. Obálka je vskutku povedená a recenze velmi pozitivní :)
    Článek určitě sepiš, moc by mě zajímal tvůj názor na toto téma.
    Měj se krásně a užij si čtení.
    PS: Fotograficky ses teď opravdu neskutečně zlepšila ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc za všechno, Hani. Tvůj komentář mě neskutečně moc potěšil ❤

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥