středa 7. září 2016

RECENZE: PHOENIX

autor: Eden Maguire
žánr: Young Adult román/ fantasy
nakladatelství: Fragment
díl v sérii: 4.
série: Krásní mrtví
počet stran: 275
orig. název: Phoenix
rok vydání: 2012
rok vydání orig.: 2010
překlad: Edita Drozdová
vazba knihy: brožovaná
ISBN: 978-80-253-1289-6

ANOTACE:
Darina už nevěří sama sobě. Přes to všechno, čím už prošla, stále pochybuje, že Krásní Mrtví mohou být skuteční. Snad jsou to jen výplody její žalem zasažené představivosti. Ale zjevení Phoenixe a Huntera jí dokazují, že opak je pravdou. Vrací se zpět na Foxton a očekává poslední setkání s Phoenixem. Tam nastane okamžik, kterého se Darina děsí nejvíc ze všeho. Musí odhalit okolnosti jeho smrti. Do cesty se jí staví nečekané překážky - Hunterovo zvláštní tajemství, podivný návrat Phoenixova otce a násilí místního gangu. Čas utíká příliš rychle a Darina se cítí chycená v pasti.

MŮJ NÁZOR: 
Jmenuji se Darina,
Už nějakou tu dobu pomáhám Krásným mrtvým zjistit důvod jejich smrti.
Krásní mrtví jsou totiž lidé, kteří zemřeli, ale jak říkají ,,z limbu'' je na náš svět vrátilo něco, co nemají dořešené- svoji smrt.
Na pár týdnu se tedy vrací do lidského světa v lidské, ale neviditelně podobě s nadpřirozenými schopnostmi a silnou vůlí.

Já jsem je pro ně taková spojka.
Spojka mezi dvěma světy- tím lidským a tím, no... druhým.
Vždy, když se vrátí do lidského světa, si doslova běžím pro úkol.
Prvně to byl Jonas, pak Arizona a Summer a teď je to někdo, koho bezmezně miluji- Phoenix.
Phoenix byl stejně jako ostatní jmenovaní středoškolákem, který až příliš brzo a až za příliš nevyřešených skutečností zemřel. 
Za živa (zní to fakt pitomě) byl můj přítelem a díky Krásným mrtvým může být mým přítelem i za mrtva. Ovšem má to jeden háček.
Teď je i mým úkolem. Úkolem, který po vyřešení navždy zmizí.


Série Krásní mrtví mě už ne krátkou dobu provází fantasy světem.
Sérii jsem začala číst před třemi- čtyřmi lety, kdy jsem první díl náhodou našla v LK a s argumentem ,,má to pěknou obálku mami'' jsem běžela s padesáti korunou k pokladně.
V té době bych opravdu netušila, že teď tady budu sedět a psát na závěrečný díl recenzi.
Každopádně co mohu říci s jistotou je, že tato recenze bude nadšená :)


Už při první kapitole prvního dílu mě bylo jasné, že to bude něco pro mě.
Romantika smíšená s fantasy a místy poměrně akčními prvky je moje oblíbená kategorie. Navíc je kniha skoro až nezdravě čtivá (noční čtecí směny určitě čekejte), takže další plus.
S Darinou jsem v každém díle plně soucítila a i když to sama neměla lehké, snažila se pomáhat těm, kteří jsou na tom ještě hůř.
V závěrečném díle ale nečekejte žádnou velkou změnu. 

Výsledek obrázku pro phoenix eden maguire

Opět tu máme jednoho mrtvého studenta, který nenašel klid (a to doslova), akorát se změnou takovou, že je to všemi (neříkejte, že ne) oblíbený Phoenix.
Jediné co mě na této sérii ke konci štvalo, že každý konec byl úplně stejný. Navíc jsem nechápala důvod toho, proč nadále Darina postupuje pořád stejně, když tam byla jiná- lehčí možnost (i když, zrovna toto na Darině moc nezáviselo). Tento konec nebyl ničím jiný a to mě štve snad ještě více, protože... proč? Proč to autorka nemohla udělat nějak jinak nebo aspoň udělat epilog typu ,,o pár let později"? Vím, bylo by to mega klišé, ale tak co? :D
Avšak myslím, že z této série bude nadšený každý.
Ať mladší slečna, která se ''seznamuje'' si literaturou, či teenegeři nebo dospělí, kteří si u ní odpočinou a vypnou :)


HODNOCENÍ:
85%


Znáte tuto sérii?
Četli jste ji?
Mějte se hezky! :)

seabook04@gmail.com

4 komentáře:

  1. Krasni mrtvi mam doma vsechny dily :) a take me bavi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle sérii jsem kdysi četla, první dva díly mě bavily, ale pak mě začalo strašně štvát, že se to pořád opakuje dokola... Mimochodem, už si ani nevzpomínám, jak to celé končilo :D
    Ale re-reading si asi dávat nebudu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tušila jsem, že to tak aspoň jeden člověk bude mít :D

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥