pátek 15. ledna 2016

RECENZE: Harry Potter a Kámen mudrců (Harry Potter I.)

autor: J.K.Rowlingová
žánr: Fantasy
nakladatelství: Albatros
počet stran: 286
originální název: Harry Potter and the Philosopher's Stone
rok vydání: 2000
rok vydání orig.: 1997

překlad: Vladimír Medek
vazba: vázaná



ANOTACE:
Brýlatý chlapec s nachovou jizvou na čele, připomínající blesk – to je Harry Potter.
Jedenáctiletého učedníka čarodějných umění stvořila nadaná spisovatelka J. K. Rowlingová a ze své ostrovní britské vlasti jej vyslala pro potěchu všem duším okouzleným fantazií.
Vítejte i vy mezi jeho příznivci, nepatříte-li k odkouzleným nudným mudlům!

MŮJ NÁZOR:
Harry Potter.Kdo by ho v kouzelnickém světě neznal?
Ale problém je,že Harry Potter neví,že nějaký jiný,než lidský svět existuje.

Myslím,že je zbytečné tu vyprávět o čem Harry Potter je,protože mnoho z Vás si ho spojuje hlavně se svým dětstvím.No a kdo nečetl knihy,tak viděl film.A pokud jste neudělali ani jedno z toho,tak by jste to měli napravit.
Já jsem byla hlavně fanouškem filmů,protože knihy o HP byly všude,každý je četl a i když nerada jsem si je tímto zaškrtla jako nebudu číst.

Když jsem ale v knihovně šla kolem poličky kde je HP,neodolala jsem a první díl jsem si půjčila.
Teď po přečtení můžu říct,že kdybych neviděla filmy líbilo by se mi to více,ale co už nadělám.
Autorka je prostě úžasná,ale to asi každý ví.

Znám mnoho lidí,kteří jako malí čekali na dopis z Bradavic a po nocích si četli už po padesáté Harryho a čekali,kdy autorka vydá další díl.
Kniha se mi moc líbila,i když jsem to pořád srovnávala s filmem a tloukla se u toho do hlavy,protože filmy znám vážně nazpaměť.
Už se moc těším na další díly a doufám,že tam budou nějaké scény,které ve filmu nebyly :)

zdroj
Tato recenze je pro mne i trošičku smutnou chvilkou,protože včera zemřel herec Severuse Snepa - Alec Rickam.
Doufám,že na něho všichni budeme vzpomínat jen v dobrém,protože já jsem si ho zamilovala už od samého začátku.
I když to vůbec do téhle recenze nepatří,tak bych zde chtěla zmínit i smrt zpěváka a herce Davida Bowieho ,který si zahrál například ve filmu My děti ze stanice ZOO.
Zvláštní je,že oba dva zemřeli v 69 letech po boji s rakovinou.
Tímto bych jim chtěla poděkovat za skvělé herecké výkony a popřát upřímnou soustrast.

Tak to je pro dnešní recenzi vše.Možná se to zvrtlo trochu mimo,ale tito dva lidé si to zaslouží.
Takže teď už nám zbývá jen hodnocení :)


HODNOCENÍ:



Doufám,že se Vám recenze líbila :)
Určitě mi napište jestli jste knihu četli
nebo jakou knihu právě čtete.
MĚJTE SE KRÁSNĚ :)
seabook04@gmail.com
FB: Klik

10 komentářů:

  1. Harry Potter je moje srdeční záležitost, knížky i filmy znám skoro nazpaměť, ale nikdy mě nepřestanou bavit :) A to, že zemřel Alan Rickman, mě včera hrozně zasáhlo, milovala jsem ho nejen jako Severuse Snapea, ale i v jeho ostatních rolích :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z filmem to mám nastejno,mohla bych ho vyprávět.
      Oba dva herce jsem měla velmi ráda :(

      Vymazat
  2. Moc hezká recenze. :) Harryho Pottera jsem si opravdu zamilovala už jako malá. Brzy se chystám na re-reading celé série. Také mě zasáhla správa o smrti Alana Rickmana, na Snapea se vždycky dokonale hodil a nedovedu si představit nikoho, kdo by mi na něj seděl líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :)
      Vystihla jsi to skvěle,protože Snape je prostě Snape a nikdo ho nezahraje lépe.

      Vymazat
  3. Harry Potter bude pro mě navždy tou nejlepší sérií. A smrt Alana Rickmana mě taky zasáhla, vůbec jsem to nečekala.

    Pěkná recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já HP ještě nečetla a zatím se to ani nechystám napravit. Ale pěkná recenze, takže možná jednou v budoucnu se do knihy taky pustím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Třeba se do nich jednou pustíš,taky jsem se dlouho odhodlávala :-D

      Vymazat
  5. Vidíš a já se tloukla u filmů do hlavy, protože znám nazpaměť knihy a třeba čtvrtý a pátý díl je ve filmu dost osekaný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem na ně zvědavá :)
      Slyšela jsem,že ty další díly už jsou také méně ''dětské'' :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥